Nejčastější dotazy k modulu pro plánování směn
Odpovídáme na otázky ohledně plánování směn, na které se nás nejčastěji ptáte. Nenašli jste odpověď na svou otázku? Napište nám níže vaše telefonní číslo a my vám rádi odpovíme.
Jak naplánovat směny?
Díky online aplikaci Alveno si jednoduše zvolíte vlastní vyrovnávací období a naplánujete směny na pár kliknutí.
Co je to vyrovnávací období?
S vyrovnávacím obdobím se potkáte hlavně u nerovnoměrně rozvržené pracovní doby. Jedná se o období, ve kterém se zaměstnanci plánují směny podle jeho týdenního fondu hodin. Na konci vyrovnávacího období je ideální, aby měl zaměstnavatel naplánovány všechny hodiny tak, aby nevzniklo kladné nebo záporné saldo hodin. Vyrovnávací období tak prodlužuje období pro naplnění fondu pracovních hodin, zaměstnancům tak sledujete počet odpracovaných hodin v celé délce vyrovnávacího období.
Jak dlouhé může být vyrovnávací období?
Vyrovnávací období je zpravidla půlroční. Pro potřeby firem však Alveno pracuje s obdobím od 1 měsíce až po jeden rok. Ve vyrovnávacím období je potřeba naplánovat všechny směny všem kolegům najednou v dlouhodobém plánu.
Co je to nerovnoměrně rozvržená pracovní doba?
Jednoduše se jedná o jakoukoliv pracovní dobu, která není vždy jasně dána. Často si ji zaměstnavatelé volí sami podle daného týdenního pracovního fondu. Směna však může být i o víkendech, svátcích a nemusí se jednat o standardní ranní, odpolední nebo noční 8 hodinovou pracovní směnu. Nejčastěji se s nerovnoměrnou dobou setkáte v restauracích, hotelnictví, obchodech, ale i v nemocnicích a ve výrobě (dlouhý krátký týden).
Co to je docházkový systém?
Docházkový systém je software nebo aplikace určená k evidenci a správě docházky zaměstnanců v organizaci. Tento systém umožňuje sledovat a zaznamenávat pracovní dobu zaměstnanců, včetně jejich příchodů a odchodů z pracoviště, přestávek a dalších relevantních údajů. Docházkový systém často poskytuje také nástroje pro plánování směn, schvalování dovolené a evidenci nepřítomnosti zaměstnanců. Tímto způsobem pomáhá organizacím udržovat přesnou evidenci docházky, automatizovat procesy a zlepšit řízení pracovního času zaměstnanců.