Jak využít moderní docházkové systémy ve zdravotnictví?
Evidovat pracovní dobu zaměstnanců se netýká jen firem. Jde o nezbytnost pro výpočet mezd i povinnost uloženou zákonem. Evidence pracovní doby se tedy týká všech zaměstnanců včetně těch pracujících ve zdravotnictví. Jak evidovat odpracovanou dobu u zaměstnanců firem už víme. Ale jak zajistit evidenci pracovní doby u zdravotnických pracovníků? Efektivní řešení opět nabízí docházkový systém.
Ideální docházkový systém ve zdravotnictví
V lékařských ordinacích můžeme použít virtuální docházkový terminál. Lékař či zdravotní sestra se dnes neobejde bez počítače, ve kterém jsou uloženy potřebné údaje o pacientech. Po příchodu do práce a zapnutí počítače se lékař a zdravotní sestra přihlásí do webového portálu, kde se údaje o pracovní docházce zaznamenají. Po skončení pracovní doby se zaměstnanec z portálu odhlásí.
Virtuální docházková čtečka je skvělá do terénu
U zaměstnanců pracujících v terénu použijeme virtuální docházkovou čtečku. Zaměstnanec se přihlásí do systému přes mobilní telefon. Virtuální docházkovou čtečku využijeme i v sociálních službách pro evidenci odpracované doby pečovatelek pracujících v terénu. V nemocnicích je situace složitější. Vzhledem k náročnosti organizace práce zaměstnanců v nemocnicích je ideální využít biometrické docházkové systémy. Ke zvýšení bezpečnosti pacientů i personálu v nemocnicích doporučujeme kombinaci přístupového a docházkového biometrického systému. I ve zdravotnictví mají tyto moderní systémy své místo.